Per
començar, dir que ja tenia algun coneixement del maquinari que tenim a les
aules. D'un principi teníem sols el ordinador del professor, després vam passar
al ordinador connectat a un projector i la pantalla blanca (PD). En els
col·legis van anar actualitzant-se i comprant pissarres digitals, encara que
estes no estan molt utilitzades pel professorat, i ara, ja han vingut per a
quedar-se els panells tàctils. En concret, en setembre el Conservatori que
utilitzaven la PD, vam fer la inversió i és va comprar un PROMETHEAN (panell
tàctil de 65").
Estic
supercontent amb el que es pot realitzar amb este panell i totes les seues
utilitats.
També,
perquè actualment en l'assignatura de LLENGUATGE MUSICAL, gastem uns llibres
interactius (AULAVIRTUALMUSICA), on l'alumnat pot fer moltes coses des de casa,
ja siga per mitjà d'una tauleta, mòbil o ordinador. És el que anomenem com
GAMIFICACIÓ.
Jo sóc molt de les noves tecnologies i de les TIC, però tenim de pensar que tot no és açò i que també hi ha de seguir amb el llibre de text.
L’alumnat és jove i els agrada que l’ensenyament siga molt de forma visual i agradable per a ells, per mitjà de jocs, preguntes interactives (utilitzant KAHOOT, PLICKERS, EDMODO, ...) Ells desfruiten i aprenen moltíssim utilitzant estes noves ferramentes. I que passa amb el professorat? Doncs que per poder utilitzar-les, primerament hem de saber com funcionen i després perdre temps formulant preguntes, qüestionaris, introduint correus electrònics dels alumnes i pares/mares, etc. I açò es molta feina que tots els professors no estan per la labor de realitzar, però que sinó ho fem, primerament no som bons professors i damunt no estem captant l’atenció de l’alumnat, i que és el més important, a part de que ells realment és quan millor aprenen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada